Mixer Audio Android – Projekt

mixer audio

Cześć dzisiaj przedstawię Ci jeden z moich projektów który opisywałem w mojej pracy inżynierkiej. Na jego podstawie będę mógł pokazać ci w następnych wpisach niektóre ciekawe przykłady z androidowych kodów:).                   


 
 
 
 

Wstęp

 

Jako muzyk hobbysta wszystko co robię staram się połączyć w jakimś stopniu z muzyką graniem lub produkcją:) tak samo było z pracą dyplomową na uczelni. Po kilku fajnych projektach apek na Androida postanowiłem napisać sobie swój własny mixer audio, w którym mógłbym tworzyć szkielety ulotnych pomysłów muzycznych. Nie zawsze chce się włączać kompa, odpalać Pro Toolsa czy Reapera i ustawiać wszystko, żeby nagrać jakiś numer. Aby mój pomysł odróżniał się od innych musiałem poszukać innych podobnych aplikacji w sklepie Google. Pierwsze co zauważyłem to 4 ścieżki dźwiękowe zazwyczaj tyle miały darmowe aplikacje, a więc pierwszy pomysł, mój mixer musi mieć pięć ścieżek (dwie gitary, coś basopodobnego, ścieżka na solówkę i ścieżka na wokal musi być pięć:)). Następne co wpadło mi w oko (a w zasadzie w ucho) to brak ustawienia panoramy u mnie będzie pomyślałem. Każdy kto kiedyś cokolwiek nagrywał wie, że to podstawa mixu zaraz po regulacji głośnością. Oczywiście musi być też equalzier, jakieś efekty audio i wizualizacja. Następnie muszę wszystko mixować do jednego pliku i podzielić się jakoś ze znajomymi w dzisiejszych czasach to podstawa. Po tych pierwszych przemyśleniach nastąpiło zapisanie podstawowych założeń projektu.

 

Założenia

 

Użytkownik powinien mieć możliwości katalogowania swoich nagrań poprzez strukturę projektów w aplikacji (dodawanie, usuwanie projektów) oraz dostęp do powstałych utworów. w  każdym projekcie muzyk powinien mieć możliwość nagrania do pięciu ścieżek dźwiękowych, z których dla każdej istnieje:

  • Wizualizacja nagranego dźwięku,
  • equalizer,
  • ustawienie panoramy, głośności,
  • efekty dźwiękowe bass boost oraz reverb,
  • możliwość wyciszenia każdej pojedynczej ścieżki,
  • możliwość zapisania swoich ustawień w  bazie danych.

W każdym projekcie aplikacja ma za zadanie wyświetlać jego nazwę. Za pomocą przycisków play/stop rozpoczynać i zatrzymywać nagrywanie/odtwarzanie, podczas którego na ekranie wyświetla wskaźnik opisujący czas oraz postęp nagrania. Za pomocą przycisku next użytkownik korzysta z opcji wyboru kolejnych akcji:  mix, save lub share:

  • Mix – miksuje wszystkie ścieżki do jednego pliku mp3,
  • save – zapisuje wszystkie ustawienia dla danego projektu,
  • share – wysyła plik mp3 na platformę dropBox.

 

Prezentacja

 

Od założeń należało przystąpić do tworzenia, większości aplikacji napisałem w Javie, lecz do ostatecznego skonwertowania gotowego pliku audio w formacie wav do mp3 wykorzystałem starą jak świat bibliotekę libmp3lame napisaną w C/C++ która wykorzystywana jest do dzisiaj np w Audacity. A tak prezentują się podstawowe funkcjonalności aplikacja na tę chwilę.

 

 

 

 

Do sharowania gotowego utworu wykorzystałem api od DropBoxa, w planach jest wystawienie aplikacji w sklepie Google, lecz muszę jeszcze popracować nad grafiką albo wystawię taką też mi się podoba:). Dodam, że w projekcie wykorzystałem bibliotekę Android Material Color Picker Dialog do wybierania kolorów jak by ktoś potrzebował.

Cześć:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *